piątek, 9 marca 2007

RB532 <150m> RB532

Skuszony informacją z broszury RB44 na temat maxymalnej obsługiwanej długości przewodu Ethernetowego równej 150 metrów, postanowiłem sprawdzić jak to wygląda w przypadku RB532, do której dokumentacja nie zawiera informacji na temat obsługi dłuższych, niż to przewiduje standard, segmentów.

Do testów użyłem dwóch płyt RB532A z najnowszym systemem RouterOS 2.9.40. Przepustowość mierzyłem za pomocą wbudowanej w system funkcjonalności bandwidth-server/-test. Ponieważ test jest zasobożerny (cpu load serwera w czasie testów utrzymywał się cały czas na poziomie 100%) obie płyty okroiłem tylko do działającej paczki system. Podejrzewam, że gdyby test wykonać na dwóch dodatkowych maszynach zapiętych za testowanymi płytami, osiągnięte przepustowości były by większe.

Testowany kabel kategori 5e o długości 152m zapiąłem na porty ether3 w obu płytach (test powiódł się na wszystkich portach).

bandwidth-test: 266MHz, 64MB, RouterBOOT 2.5
bandwidth-server: 264MHz, 64MB, RouterBOOT 1.12, authenticate=no

Poniżej tabela z wynikami: